Tarieven

De contributie bestaat uit 2 componenten, het verenigingsdeel en de (verplichte) bondscontributie voor de KNSA.

Voor beide bedragen krijgt u van ons bij begin van het lidmaatschap en daarna jaarlijks aan het begin van het jaar een factuur.

Lidmaatschap contributie 2024

SV de HovenKNSATotaal
Senioren85,-42,50127,50
Junioren-A (18 t/m 20 jaar)85,-22,-107,-
Junioren-B (15 t/m 17 jaar)85,-17,-102,-
Junioren-C (t/m 14 jaar)85,-17,-102,-

Bedragen zijn per kalenderjaar. Bij aanmelding na 1 juli is de helft van de contributie verschuldigd.

Senior schutters betalen ook eenmalig 42,50 ‘entree kosten’ voor de KNSA bij aanmelding.

Additionele kosten

Naast het lidmaatschap betaal je ook zelf voor kogels en kaarten. Een doosje kogels is 5 euro en 100 kaarten kosten 4,40. Afhankelijk van het aantal schoten kun je hier 2 tot 3 maanden mee vooruit.

In eerste instantie kun je met een wapen van de vereniging schieten. Soms kan ook een wapen via de vereniging worden geleased. Voor een vast maandbedrag heb je dan je eigen wapen en kun je het afstellen naar jouw voorkeuren.

Het kan ook zijn dat je na verloop van tijd meer eigen ‘uitrusting’ aan wil schaffen. Wil je zelf een wapen kopen dan moet moet je er rekening mee houden dat de kosten voor een nieuw wapen maar zo rond de 2000 tot 3000 euro zijn. Kleding wordt door junioren vaak gehuurd. Wil je zelf kopen dan kunnen de kosten ook oplopen.

Laat je hierdoor niet afschrikken. Er is ook een goede 2e hands markt en ten aanzien van kleding kun je ook klein beginnen. Het hebben van een eigen uitrusting is absoluut niet verplicht.